دبیرستان پسرانه علامه حلی 2 تهران
  المپیادی کیست؟  

نقل است فضانوران اولین باری که به فضا رفتند متوجه شدند جوهر خودکار به دلیل کاهش شدید نیروی جاذبه عمل نمی کند،دانشمندان آمریکایی حاضر در ایستگاه فضایی سالها پژوهش کردند تا توانستند جوهر خودکاری بسازند که در نبود جاذبه نیز بنویسد  ”ولی“  دانشمندان روسی به جای خودکار از مداد برای نوشتن استفاده کردند.......

برای انسانهای بزرگ بن بستی وجود ندارد یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت
لطفاً کمی خلاق باشید.....

 
  تحلیل مرحله دوم المپیاد  
 
  شرحی بر المپیادهای علمی  

مسابقات علمی به دلیل ره آوردهای انگیزشی و رواج آموزش های بسیار ارزنده برای مخاطبین،امروزه در دنیا دارای جایگاه ویژ ای است.در جریان این مسابقات دانش آموزان ضمن کسب تجربه ناب علمی و رقابت با هم سن و سالان خود در عرصه جهانی و کشوری و انتقال و تبادل تجارب علمی به خودباوری رسیده و با اعتماد به نفس بیشتری چشم انداز و آینده ای متفاوت را برای خود و کشور ترسیم نمایند.علاوه برای ارتقاجایگاه علمی کشور و دستیابی به افق چشم اننداز و کسب رتبه اول علمی در منطقه نیاز به پویایی علمی و انگیزه در دانش آموزان آینده ساز کشور وجود دارد که مسابقات بین المللی و کسب افتخارات علمی می تواند زمینه ساز آن باشد.

باشگاه دانش پژوهان جوان (www.ysc.ac.ir) به عنوان متولی برگزاری المپیادهای داخلی هر ساله در رشته های فیزیک،شیمی،ادبیات،زیست،نجوم،ریاضی و کامپیوتر مراحل اول،دوم و دوره تابستانی المپیاد را برگزار می کند.

دارندگان مدال های طلای کشوری هر رشته :18 نفر ادبیات(9نفر رشته ریاضی و 9نفر رشته انسانی) ،12 نفر ریاضی،10 نفر فیزیک،10نفر نجوم،8نفر شیمی،8 نفر زیستو8 نفر کامپیوتر(جمعاً74 نفر)از کنکور معاف بوده و دارندگان مدال های طلای کشوری رشته های ریاضی،فیزیک،نجوم،شیمی،زیست و کامپیوتر می توانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود به ادامه تحصیل بپردازند و دارندگان مدال های طلای کشوری ادبیات در رشته ادبیات در دانشگاه مورد نظر خود می تواند پذیرش شوند.

دارندگان مدال های نقره و برنز کشوری المپیادهای علمی(مجموعاً حدود220 نفر) می باشند.  به تراز کنکور مدال آوران نقره15% و مدال آوران برنز نیز10% اضافه می گردد و بر این اساس درصدی از قبولی رشته های برتر دانشگاه ها دارندگان مدال های طلا،نقره و برنز المپیادهای علمی هستند.دارندگان مدال های المپیاد کشوری عضو بنیاد نخبگان می شوند و می توانند از مزایای آن(در ادامه می خوانید) استفاده کنند و کسب مدال در رزومه علمی دانش آموزان ثبت می شود.

 
  چرا المپياد؟  

1 . شناسایی دانش آموزاى مستعد و خلاق ،آموزش آنها و نیز تشويق و تهییج آنها به استمرار
فعالیت علمی
2 . ایجاد فضای علمی حمایت مادی و معنوی از نخبگاى برای قبولی در آزمونهای المپیاد و مسابقات علمی
3 . بالابردى مهارت دانش آموزاى در آزمون ها ومسابقات علمی
4 . بالابردى روحیه علمی ، استقامت و جنگندگی دانش آموزان برای حل یک مساله
5 . آمادگی دانش آموزاى برای شرکت در مراحل اول و دوم المپیاد کشوری و مسابقات علمی
6 . آموزش مفاهیم المپیاد برای عمق بخشى به معلومات آموزشی دانش آموزان
7 . امکان شرکت موثر عموم دانش آموزان در عرصه رقابتهای علمی(عرصه ای غیر از کنکور )
8 . استفاده از مزایایی که برای دانش آموزاى المپیادی و مبتکر و مخترع در نظر گرفته شده است
9 . ایجاد روحیه پژوهشی و تشويق دانش آموزان نخبه به روی آوردى به کار پژوهشي


 
  آشنایی بامدال آوران مناطق 14تا20  
با تاسیس دبیرستان علامه حلی 2 تمامی دانش آموزان نخبه  مناطق 14 تا20 که در گذشته در مدارس مختلف این مناطق مشغول به تحصیل می شدند ،به دبیرستان ما میایند.لذا برای آشنایی با تعدادی از مدال آوران المپیادهای علمی این مناطق برآن شدیم تا تعدادی از این دانش آموختگان گذشته را معرفی کنیم و به دانش آموزان خود یادآوری کنیم که شما از نسل همین نخبگانید و قطعاً با توکل برخداوند متعال میتوانید راه گذشتگان را باقوت و صلابت بیشتری ادامه دهید.انشاءالله
 
مـــــــــــــــــدال آوران جنوب شــــــــــــــــــــــهر
 
  المپیاد چیست؟  

اگر از نام كوه «المپ» در يونان باستان, نام مسابقات بين‌المللي ورزش «المپيك» بوجود آمده است «المپياد» نيز يادآور مسابقات علمي جوانان از اقوام و ملل گوناگون است. اگر المپيك ورزشي آوردگاه صاحبان بازوان ستبر و نيرومند است, المپياد علمي نيز ميدان سخت كارزار انديشه‌هاست.


 
  تحلیل مرحله اول المپیاد